.

söndag 3 februari 2013

Louise L. Hay

 Vem är L. Louise Hay ? De flesta känner nog L. Louise Hay... Men om någon har missat den otroliga varelsen som L. Louise Hay är så hon själv beskriver sig själv som en terapeut fast det är mycket annat som hon håller på med. Man kan  kanske säga att hon är också en läkare, en författare,  entreprenör,  menager, och lite annat, dock kanske det mest vessentliga är  just det att hon är  terapeut som hon själv säger.  L. Louise Hay håller på med otroligt ovärväldigande arbete som går ut på att undersöka människans inre dialog. Hon oskådlig gör i sina böcker hur den inre dialogen formar människan. Det är det som gör henne till världens mest känd terapeut.
Det mest inflyttande medium som påverkar människan är inte tv, inte radio, inte internet och inte våra nära och kära och medarbetare utan det största medium som påverkar oss hela tiden det är våra egna tankar. Jag vet inte om man kan bara stänga av detta madium , men jag tror att man kan utveckla förmåga att frit välja favorit kanal . En del människor kan säga "jag tänker om ingenting just nu, bara kopplar av" , men själv så tror jag inte att det är ofta så att man inte tänker alls , men vet inte riktig.  Det är kanske rätt så komplicerad ämne ,  hur fungerar tankar och människtans inre dialog, men hon Louise L. Hay lyckades forklara grejen och även kartlägga påfåljder av en del tankemönster.  Sist dyckt det upp på youtobe hennes video som jag inte sett innan http://www.youtube.com/watch?v=JqlAE2ujMto , och jag lagt märke till utrycket "Thank you for schering"som är med i hennes uttalandet där.  "Thank you for schering" kan vara ett nyttigt terapeutiskt ordspråk, som kan användas när man drabbas av negativa tankar. Meningen är att "Thank you for schering" ska förhindra och omöjligtgöra att de  negativa tankarna får inflyttande på våra känslor .  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar